Utama > Pelaburan, Saham > 10 Kaunter KLCI paling rugi

10 Kaunter KLCI paling rugi

Berikut adalah senarai 10 kaunter KLCI yang paling rugi bagi suku pertama 2009. Axiata adalah nama baru bagi TMI selepas TM dipecahkan menjadi 2 entiti yang berasingan. Axiata tertumpu kepada “non-fixed line business”.

p3-stockcht

Seperti biasa, apabila pasaran saham pulih, ada kemungkinan antara kaunter ini yang akan memberi pulangan terbaik. Sama-sama kita tunggu kesudahannya nanti.

Sumber rajah: StarBiz

Gandakan Wang anda dengan UNIT TRUST

Kategori:Pelaburan, Saham
  1. aziz
    21 April 2009 at 11:27 am

    bro apasal lah aku jumpa artikel ni skang,kalau baca masa mula2 hang publish dan terkam beberapa kaunter yg tersenarai tu memang aku kayo..dgn syarat jual pertenggahan minggu lepas..nak buat camno rezeki takdo..

  2. zahalee
    22 April 2009 at 10:32 am

    Mesti ada peluang lain lagi tu. Saya pasti banyak lagi kaunter yg belum pulih. Masalahnya macam mana nak pilih yg terbaik.

  3. 23 April 2009 at 2:35 pm

    bro,
    aku ada monitor saham axiata sejak 10 Apr, masa tuh harga RM1.87 terkini RM1.97, disamping tuh aku ‘lepaskan’ saham proton bila dah ada untung 85%.. walaupun harga sekarang lebih dari RM2.78 bila jual. (aku cadangkan pembelian pada RM1.50 Mac lalu)…
    seminggu dua nih saham memang nampak naik, tapi aku tak galakkan beli sekarang nih..(sebab harga dah mahal) kalau nak beli gak, tunggu jatuh sikit dulu…
    jom sembang kat blog aku…

  4. zahalee
    23 April 2009 at 7:16 pm

    Aku setuju, saham tengah tinggi sekarang ni…Rasanya akan jatuh tak lama lagi…tiba-tiba naik tanpa sebab…aku sendiri tengah tunggu indicator…ready to sell some of my counter…

  5. aziz
    25 April 2009 at 10:26 pm

    salam
    saham mana aku leh beli dan peram utk sebulan utk untung double?

  6. zahalee
    26 April 2009 at 10:14 pm

    Kalau aku tahu saham yg mana. Dah lama aku kaya. Tiada siapa yg tahu. Cari kaunter yg 10% pun susah. Ni kan yg double…

    Kena fikir jangka panjang. Kalau jangka pendek, Warren Buffett pun surrender..

  7. 10 Jun 2009 at 10:07 am

    Bro… kena ingat… institusi yang tengah main sekarang nih main hit and run.. tak kira untung 15% ke 5% ke…
    kita tak dapat jangka harga paling rendah atau paling tinggi.. yang penting, aku rasa beli saham berasaskan fundemantal. cari PE bawah 10, simpan 2 – 3 tahun. Insyallah boleh dapat double.
    Secara peribadi aku rasa pasaran patut berehat sikit, dah penat naik sejak Mar 09, berlawanan dengan keadaan ekonomi semasa yang negetif.. mungkin kita tidak akan dapat bentuk V atau U tapi W.
    jom sembang kat blog aku.. jemput.

  8. zha
    9 Julai 2009 at 11:30 pm

    hari ni aku untung hampir RM500 pasal saham jatuh dua lepas aku jual hari ni. dapat cover rugi dulu2. Aku rasa sekarang nih sukar nak mengagak stok mana yang terbaik

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

