Utama > Emas > Emas Oh Emas

Emas Oh Emas

Hari ini, harga emas mencapai antara harga tertinggi setakat ini. Di KFH, harga emas 999 hari ini dijual pada harga RM183.67 segram. Saya menjangkakan, harga emas akan mudah mencapai harga RM200 segram sehingga hujung tahun. Ini berikutan krisis ekonomi di US dan Eropah yang tidak berkesudahan dan hilang keyakinan pelabur dengan wang fiat.

Bagi mereka yang masih belum membeli emas, mungkin boleh mula membeli sekarang sama ada dalam bentuk fizikal emas jongkong atau emas perhiasan, atau melalui buku pelaburan emas.

Nota: Pembetulan – KFH hanya menawarkan emas dgn ketulenan 995 (bukan 999). Terima kasih kepada pembaca izz, kerana mengingatkan saya. Tapi bagi pelabur yg hanya ingin membeli melalui buku pelaburan emas, perbezaan ketulenan ini tidak memberikan sebarang impak.

Kategori:Emas
  1. izz
    9 September 2011 at 12:36 pm

    terima kasih pd tuan tnh.. sudi menulis mengenai emas..🙂
    salam tuan.. ada sedikit pembetulan.. di kfh gold gunakan emas 995.. bkn kfh 999..
    untuk makluman, harga emas di kedai2 seperti pohkong dan tomei dah mencecah 216.00/g untuk emas 999. dan untuk emas 916 dah rm205.00.
    sy mmg sgt2 menyeru kwn2 lain membeli emas sjk 2008.. kini semua senyum smpai ke telinga🙂

    untuk yang baru nak kenal emas, boleh juga tambah ilmu kat http://ributemas.izzman.com
    untuk yang nk share ilmu pon diterima..
    sharing is caring🙂

  2. Maryam Camilla
    9 September 2011 at 1:17 pm

    Emas ni tiap2 tahun orang beli, semua bangsa pun beli, jadi mesti lah ia suatu pelaburan yang baik, ayuhhhh beli emas kawan2… Jika berminat hubungi saya Maryam di 0126066541… Fikir+bertindak=Untung @ Fikir+fikir+fikir=Tak terfikir dek akalku🙂

  3. orang baru
    9 September 2011 at 5:25 pm

    Memandangkan emas dah terus naik , saya keluarkan duit dari amanah 1M terus invest kat emas melalui buku pelaburan emas. Nampaknya US dolar sekarang ni semakin weak , mesti emas akan naik. Nak tunggu sampai akhir tahun ni…kalau tak naik2 juga terpaksa jualkan balik….

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: